Venlona op concertreis in Timisoara

De grote terugreis vanuit Timisoara

Nadat de koffers ‘s morgens al op tijd door de leden en medereizigers afgeleverd werden in de hotelhal was het wachten op de lunch of brunch, eigenlijk was het een verlaat ontbijt, ook hier was het weer perfect verzorgd en niemand kwam iets tekort.

Tevens werden de nodige personen zoals de solisten van de opera, de directie van het hotel, hun medewerkers, etc. bedankt voor de inzet voor en tijdens de reis zodat alles op zijn pootjes terecht kwam zoals het hoort te zijn.

Karel van Keeken stond erbij te glimmen en kon met een grote smile de voorbije dagen even memoreren, het succes in de opera, de 2 mooie uitvoeringen in de Dom en in Lipova bij Maria Radna, de rondleidingen o.l.v. Prof.Dr. Kindl.

Het presentje van de Gemeente Venlo werd aan de heer Murgu overhandigd die ervoor zal zorgen dat het bij de Burgemeester van Timisoara terecht komt.

Hierna weer een vlotte organisatie die alle touwtjes in handen had betreffende de terugvlucht vanuit Timisoara naar Dortmund, een zeer prettig verlopen terugreis en dan weer op naar het volgende adres, de bekende DAB brouwerij in Dortmund alwaar ons een diner in de vorm van een excellent buffet werd voorgeschoteld waar iedereen stil van werd. Mensen wat was dit goed en geen drankje te weinig !!

Ook hier werden de nodige mensen van harte bedankt voor de inzet, van Frans Meeuwis t/m Paul&Paul en Frans Smeets, Karel Hermans, de PR-commissie, de fotografen, de koffersjouwers, Wim van Nieuwenhuizen onder wiens leiding tot de reis werd besloten, het complete bestuur etc. etc. Ik zal misschien nog wel mensen vergeten zijn, maar ook zij zijn natuurlijk van harte bedankt voor alle inzet.

Als superverrassing voor Sef Schloosz werd hij eens in het zonnetje gezet. Voor hem was het de beloning voor alle inzet gedurende de vele jaren dat Sef als dokter met Venlona mee op reis ging als medisch adviseur en als steun en toeverlaat voor de mensen met hun specifieke probleempjes die er bij een dergelijke reis zich altijd voordoen. Sef, nogmaals van harte proficiat met de toekenning van het erelidmaatschap. Je hebt het verdiend!

Speciaal ook een woord van dank voor de mensen en hun partners die meegegaan zijn vanuit het zuiden van onze provincie!

Hierna werd het grote geheel afgesloten en zijn we allemaal weer veilig in Venlo aangekomen, waarna iedereen van elkaar afscheid nam om elkaar nog eens speciaal te bedanken voor de gezelligheid. Daarna koos ieder zijn eigen weg naar huis.

Kortom een reis waar we nog lang over zullen napraten omdat er weer een parel aan de kroon van Venlona werd gemonteerd waar we trots op kunnen zijn.

Ik besef dat ik met dit korte verslag nog niet volledig ben geweest. Er zijn teveel positieve dingen die nog niet zijn benoemd, deze zullen later wel aan de orde komen.

Graag nog even een oproep: korte of langere verhalen over de belevenissen en ervaringen van medereizigers afzonderlijk zijn welkom, eventueel met foto`s. Zie hierbij de eerder al gestuurde mail van Guus Haeijen.

Ze kunnen doorgestuurd worden naar: vice-voorzitter@venlona.net.

Met veel groeten en dank aan allen.

Th. Driessen

Herman Jacobs

Als gasten meegeweest en reeds veel familie van deze geweldige reis op de hoogte gesteld. Hoe goed het was en hoe prachtig jullie hebben gezongen is als een lopend vuurtje rondgegaan tot bij vrienden in de randstad -Scheveningen/Capelle a/d Ijssel. Wij danken Venlona en de organisatie voor alles en spreken de hoop uit, dat wij het koor mogen feliciteren als het 116 jaar oud wordt!